04 March 2013

Ara Botol dan Surat



H
ai korang... hmmmmmm ara nak tahu dan share ngan korang sesuatu... hehhehehehe tak penting pun sebenarnya... tapi tak pe kan... hohoohohoohh.... 

Begini....  ara nak tahu bagaimana cara korang lepaskan sesuatu kat lam hati bila korang ada masalah? Yeala yang paling utama mesti lah mengadu kat Tuhan kan kita solat, doa , zikir kan kan kan??

Tapi selain dari yang tu pasti korang ada cara lain selepas tunaikan yang tadi kan..??
Ara Cuma nak kongsikan cara yang ara selalu buat ni, nampak macam bodoh tapi ara rasa tenang sebenarnya, cara ni ara tiru daripada seseorang yang ara tak kenal (no name)... tahun 2004 waktu tu ara jumpa cara ni pun secara tak sengaja... hehehheehe... ara nak je cari orang ni tapi tak tahu mana nak cari dia... waktu ara jumpa benda ni kat anak sungai yang airnya mengalir ke laut... so ara belari kejar nak ambil...huhuhuhuhu...

Haaaa... mesti korang nak tahu kan apa benda yang ara ambil kat laut tu ??
Cam gini... ara duk kat tepi laut tenangkan fikiran, time tu banyak sangat masalah dan ara tak tahu nak share kat saper, sedih sangat2.... tibe2 ara terjumpa satu BOTOL yang sedang mengalir atas air, ara tekad nak ambil sebab ara nampak macam lain dari yang lain botol tu,,, ara susur arah air tu walaupun air dia mengalir laju ara cuba ambil jugak... hehehheh ara kait botol tu pakai ranting kayu... huhuhu.. akhirnya dapat.... huhuhuhuu...

Ara teperanjat sebab dalam botol tu ada beberapa kertas... hmmmmm nak baca ke tak nak ni... pk pk takut jugak mana lah tahu mantren ke, surat jampi bomoh2 ke... hahahhaha... tapi fikir balik takkan laaaaa sebab kat lam botol tu ada cincin warna hitam... (cantik cincin tu)... 

Ara ambil kertas tu ara baca... sedeyh sangat2 cerita dia, walaupun cerita dia pendek tapi ara boleh rasa penderitaan empunya surat tu.... isi surat tu mengatakan MAAFKAN SY, MAAFKAN SY... 
Rupa2 nya kekasih dia diambil orang.. si lelaki empunya surat tu yang tinggalkan kekasihnya tapi bersebab, namun lelaki ni tak sempat minta maaf 2 cerita hal sebenar.... kesian kan.... kat surat tu segala dia curahkan, sekali dengan cincin dia buang....
Daripada ayat lelaki ini bukan orang terengganu sebab penulisan dia seperti orang utara... mungkin lelaki ini student U yang berdekatan sini.... hmmmmmmmm.... 
Ara pun ingat2 lupa cerita dia... tapi sangat sedih....

Yang ara nak share kat korang macam ni laaaa... bila ara ada masalah / sedih / kecewa / rindu kat seseorang / ara akan buat seperti yang abang tadi buat... ara bukan tiru tapi ara rasa cara dia tu sangat kreatif dan tak kacau orang.... faham2 la kita nak share masalah kita kat orang belum tentu orang akan dengar dan faham... tak semua orang akan faham dan sokong kita.... jadi ara selalu wat macam ni.... ara tahu cara ni salah, dah berapa banyak botol yang ara baling kat tempat2 tu,, ara mintak maaf sebab ara dah kotorkan sungai @ laut... tapi dengan cara ni jer ara boleh tenang...

Latest ara buat  24/02/2013 Sunday...
Kat surat ara, ara tak tulis nama @ sign sebab taknak orang cari.... cukuplah orang tahu je,,, teruk kan buat orang tertanya2... perasan jugak ara ni tah ada orang jumpa ke tak... hahahhahaa... tak yakin ada orang baca @ tak tapi pasti ada, tak banyak pun 1 botol.... hahahahhahaa.... bohong la kalaw takde orang jumpa...sebab orang yang g memancing kan ramai,,,, hehehehehe.... ( teruk perangai ).....  jangan marah....

Hmmmmmm macam mana korang??? Ara teruk kan?? Seteruk ara pun ara masih lagi boleh fikirkan jalan tuk lepaskan cara yang terkubur dalam hati ni... sekarang ni macam2 kes ada, kat tv,radio,surat kabar selalu ada cerita bunuh diri.... cuba kita fikir yang bunuh diri mungkin mereka tak tahan dengan masalah hidup dan tak de penyesalan.... nak curahkan kat kawan2 nanti kene gelak, nak ngadu kat family nanti kena marah.... huhuhuhuhuhu.....
Apa apa pun anda ada cara anda sendiri....lakukan la dengan cara anda sendiri,,, jadi diri sendiri... ara tahu yang ara buat bukan cara yang betul tuk selesaikan masalah... tapi ara rasa cara ara membantu ara ringankan sikit beban kat hati ara..... 

Ok... ara rasa ini sahaja yang ara nak share.... jika ada yang tak suka ara mintak maaf banyak2... jika tak suka atau tak berpuas hati boleh tinggalkan komen anda di ruangan komen.... terima kasih kepada yang sudi membaca entry kali ni.... lebam mata baca kan... panjang sangat.... huhuhuhu sory la dah syok menaip....

Oppppssss lupa lak..... ara masih lagi mencari abang tadi rasa nak jer tahu macam mana keadaan dia sekarang dah 9 tahun ara masih tertanya2 siapa la empunya diri tu.... ara nak ucap terima kasih sebab bagi peluang ara tuk meniru cara abang tadi.... ara respect kat abg... hmmmmm caiyok abg... hidup harus diteruskan... harus kuat, yang pergi biarlah dengan pemergian nya, kita yang hidup harus teruskan hidup... lepas ara baca surat abg ara lepaskan balik kat laut tu.... jangan risau..kikikikiki...

Terima kasih sebab singgah bace entry yang tak seberapa ni.....  jum tengok step by step ara buat.... huhuhuhuhu....


Tulis luahan korang yea....
Masukkan surat korang....
sangkut la pulak...

Selamat Berlayar

Tak nampak dah... jauh dah berlayar

ehem2,siapakah gerangan nye ??? hehehehe  jangan terjun ambil surat ara taw..

totaly siap.... ( *,*)


Hehehhehehe.... maaf cara ara salah.... pasni pasti banyak la botol kat laut...hahahhahaa....



13 comments:

ANa Ahmad said...

hehe bagus tu.. awk org ketiga selepas saya kikiki :)

Ara Aliyara said...

hahahahahha.... sy org ke3??? grrrrrr..... ingatkan sy je tak betoi.... patut la byk botol kat laut.....hahhahaha :')

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Mngkin cara tuh berkesan utk Ara...anyway, jaga2 kalau nak amik botol yg terapung apung tuh. Buatnya dalam tuh ada sang "antu" kak limah hasil org2 yg buang, mau ssh idup. BTW, hopefully abg botol tuh baca entry ni dan korang leh kenal...hehe, leh cenggitu?

Ara Aliyara said...

hahahhaaa.... bongek la awak... abg tu sedang melamun.... putus cinta kali yaaa... jngn laaa ambil botol tu...biaq p jauh dulu noh....

ANa Ahmad said...

hehe ye yg ke-3 hihi :D botol kicap tu bukan saya punya,, saya letak botol getah hehehe XD

Ara Aliyara said...

hahhahaha.....ayoooo lam botol kicap letak ape ni?? nyerah deh..... grrrrrr........

Ara Aliyara said...

hahhahaha.....ayoooo lam botol kicap letak ape ni?? nyerah deh..... grrrrrr........

Nadiah Ashikin said...

hahaha... macam2 yer.. sy nak buat mcm tu tp jauh dengan laut.. kang klu buat kat sungai klang memang hampess.. haha

pjie said...

thanks for following my blog..
slamat berkenalan

http://pjiekun.blogspot.com/2013/04/congrat-youre-my-100-followers.html

pjie said...

http://pjiekun.blogspot.com/2013/04/congrat-youre-my-100-followers.html

kancel KA said...

Kreatif

kancel KA said...

Kreatif

Ara Aliyara said...

pjie...selamat berkenalan... :)

kancel: thanzzz...

nadiah: klang ada sungai eak?? tak taw pum.... :'(