20 February 2013

Part 1 episod 3


Assalamualaikum...... Ting tong.....ting tong....... (bunyi loceng rumah)

Waalaikumussalam.... anda cari siapa ya? Tanya seorang perempuan yang keluar membuka pintu rumah...

Salam... ini betul apartmen yang diberikan ini?? 

Pak mail menghulurkan kertas alamat tadi kepada perempuan yang membuka pintu besar rumah berkenaan....

Yaa... ini memang benar alamat nya.. boleh saya tahu ada perlu apa anda kemari?

Saya minta maaf jika mengganggu cik.tapi dalam surat akuan yang kami terima dari pihak falkulti sebentar tadi mengatakan anak kami akan menetap disini...
 apa betul??  Tanya pak mail

Orh pakcik ni dari malaysia ya?

Betullah alamat ini pak cik, hurm adakah pakcik yang kami dimaklumkan itu?

Oh bukan saya,
saya Cuma pakcik kepada anak buah saya,anak buah saya yang akan tinggal disini... ujar pak mail yang membetulkan keadaan...

Laaaa... saya minta maaf pakcik,
kami sebenarnya tidak tahu siapa yang akan tinggal disini,pihak kolej pun tidak bagitahu siapa yang akan bersama kami nanti,

kami hanya dimaklumkan bahawa ada seorang pelajar baru sahaja akan ditetapkan disini...

Kalau begitu jemput la masuk pakcik...

Pak mail dengan segera memanggil kami masuk kedalam...

Papa,,,,papa dan maksom pergi dulu,biar leysha cari parking yang aman sikit,rasanya parking ni tak sesuai ni papa.... (alasan aku sebab gigir nak masuk dalam)

Pak cik,makcik jemput la minum,.. maafla Cuma ini saja yang boleh kami sediakan,andai kami dimaklumkan lebih awal sudah pasti kami masak yang istimewa untuk kalin... 
ujar rina

Orh ya pakcik di apartment ini bukan cuma kami perempuan sahaja tinggal disini malah ade beberapa orang pelajar lelaki juga...

Sebenarnya kami juga hairan,tetapi selepas berunding dengan pihak falkulti mereka bilang sengaja nak tempatkan pelajar malaysia di satu tempat...  
terang rina dengan bersungguh sungguh agar tidak menimbulkan rasa curiga atau wasangka buruk...

Orh ya pakcik.... kenalkan... saya rina,sebelah saya ni junita, yang kiri pakcik tu mas,dan yang hero kita ni adeq...

Hahahahhahaa....!! kalian ni kelakar la.....

Dan pakcik ada lagi 2 hero kita yang belum pulang lagi iaitu khai dan Reza... 
kat sini sebelum ni kami tinggal enam orang,,,, nah masuk sekarang ngan anak pakcik jadi tujuh la..... kata adeq...

Hurm... pakcik tak perlu risau la,kami janji akan berkawan baik dan menjaga hubungan kami disini, kami akan menjadi adik beradik tak lama lagi, 5 tahun bukan waktu yang singkat, kami yakin akan sayang diantara satu sama lain,,,  pakcik dan makcik jangan risau ok...  pujuk junita.. 

Yalah pakcik kita kan 1 malaysia,,,,,tambahan lagi duduk kat negara orang bukan kita tahu orangnya seperti apa... jadi kami akan akrapkan persahabatan kami ini....betul tak pakcik? Tanya adeq sambil tersenyum manis....

Cakap pasal anak pakcik ni,mana dia?tak nampak pun dari tadi? Jangan –jangan dia segan tak nak masuk...? tanya rina setengah hairan.....

Orh...anak saya ada kat luar tu haaa....

Katanya nak parking kereta, mungkin gugup agak nya....

Sebab tu cari alasan tak nak masuk....

Hahahahhahaa... mereka tertawa setelah mendengar kata-kata Dato Sulaiman...
Dato’ seorang yang segak, memiliki tubuh yang tuff,dan amat jelas kelihatan seorang usahawan yang berjaya.... 

bersambung 



sahabat selamanya. wink...wink....










1 comment:

Ara Aliyara said...

jangan segan untuk beri komen... wink wink...