21 February 2013

Part 1 episod 4


nak balik...!!! arrrrrrrgggggggg tak nak duk sini papa....

plzzzzzzz tolong la leysha papa... papa..!!

leysha takut,

bukan takut

tapi tak suka, 

bukan tak suka,

tapi tak biasa duk kat sini,

bukannnnnnn..... leysha nak balik..!!  jerit aku sekuat mungkin dalam kereta....

dalam keadaan tidak sedar aku tertekan minyak yang masih belum aku tarik handbreak dan gear tertanya masih ada...
 
kreeepppp.... doommmm!!!

Astagarr... mati aku!! Aku terlalu panik terus matikan enjin dan keluar daripada kereta,

Arrrhhhh... aku bertambah panik apabila aku mendapati telah melanggar seorang lelaki seperti lelaki korea....

Aku cuba mengangkat lelaki tersebut,aku pantas mencari dimana luka lelaki berkenaan, ternyata tiada,aku terasa sangat  marah kepada lelaki itu... 

Huh!! Ehh mamat ni ni belum apa apa menjerit macam kene makan dengan harimau...

Hey u..!!  asal u jalan tak tengok depan ha? Lain kali jalan pakai mana bro...

U ni memang suka eak susahkan orang??

Kalau u cedera tadi saper yang susah?? i jugakkan??

Huh!! Dasar orang korea tak tahu malu...

Sekarang apa? Mahu minta ganti rugi? 

Hah! U ni memang tak tahu nak say sorry eak??

taw la orang korea tapi Takkan say sorry pun tak tahu dalam bahasa english...

Dasar korea rambut pacak!!

Hrmmmm.... bisu agaknya u ni kan?? Takkan kene langgar sikit terus bisu kot....


Aku tanpa memberi ruang dan peluang untuk lelaki itu bercakap....

Kemarahan aku terlepas kepada mamat korea ni....

Hurmmmm bukan salah ko pon Mat Koya... tapi aku stressss la.... (serba salah  salah plak aku rasa) 
  

Excuse me....

Hey makcik, u yang langgar i, u yang banyak bebel kat i?? (Tetiba mat koya  bersuara)


 Ehh... malayu ke mamat ni?? Memang mampus ko leysha...dia paham semua cakap aku tadi...

Aku hanya mampu menelan air liur apabila mat koya itu mula berbicara...

Ceh..!! tadi pura-pura tak faham bahasa aku eh sekarang nak angin plak, kalaw dari tadi ko cakap ko paham takder la aku bebel panjang-panjang mat koya !! huh jerit aku dalam hati...

memang patut pun aku panggil ko mat koya..

KOYA?? aku masih ingat lagi dengan perkataan tu, waktu belajar di kolej lama dulu, ekin budak dari negeri terengganu pernah mengajar aku sikit bahasa terengganu....saja saja untuk pengetahuan,,,, koya yang bermaksud perasan!! 

hahhaahhaa..... mat koya memang sesuai sangat dengan bedebah ni..

Sepatut nya u yang harus mintak maaf dari i !  Bukan bebel i ! Dan kalau tak tahu memandu tu lebih baik jangan memandu....  gertak mat koya itu!!

Aduhhhhh..... takkan hari pertama aku dah dapat musuh kot....

Hurm apa aku nak cakap ni eak??

Ehhh awak tu, tahu tak saya terperanjat dengar awak menjerit, langgar pun belum,menjerit satu dunia dengar, tengok bukti pun takde kan, nak jerit apasal??

Sedap mulut u kan bila becakap...???
Abaes i tahu ke u nak langgar i @ tak?? Terang2 kereta u hala kearah i dengan laju nyer, pantasan la i menjerit...

Gila aper law i diam... boleh mati tahu??

Belum mati lah!! Buktinya u masih hidup kan?? U  masih boleh berkata kata sampai sekarang kan??

Yea memang laaa sebab suara jerit i tadi telah membuatkan u dengar... kalau i diam?? Enak2 u pijak i sampai mati kan??

Arrrhhhh.... okey u menang..!!! dasar Mat Koya..!!

what ? Ulang skali lagi , i tak dengar....

Takde aper i Cuma cakap hari nak hujan, 

Okeyh... baiklah sekarang minta maaf.... ujar mat koya itu....

What?? I kene  mintak maaf ngan u? 
i belum langgar u la !!

u yang harus minta maaf !!!! tegas aku....

...........Leysha sampai sana nanti maksom arap leysha boleh kawal marah sha tu,kurangkan bergaduh, kat tempat orang kita tak tahu sayang,macam-macam orang boleh buat kat kita....kata kata maksom tetiba terlintas kat kepala,rasa taknak mengalah tu sangat tinggi,hurm tapi aku harus belembut...betul kata maksom.. bahaya jangan dicari............ 


Okeyh i'm sorry, this is my fault.....puas?? kata aku yang mengalah....

Hurmmm.... bagus..!! jadi perempuan tu  lembut la sket.... baru petama kali kat sini dah nak buat hal,,,,, 

haaaaaa.... dia tahu aku orang baru kat sini??  kat dahi aku ada cop ke?? New.. new.... new....??

macam mana u tahu i orang baru?? kat dahi i ada cop eak?? tanya aku yang tengah hairan... 

cop?? muka awak tu layak ke cop nak singgah kat situ?? perli mat koya 

whatttt??? arrrhhhhh..... aku betambah sakit hati dengan kata kata si koya ni,,,, dah la belagak jahat pulak tu......

arrrhhhhhh sakit nya hati aku.....!!!! 


Mat koya itu terus belalu pergi tanpa menjawap kemaafan daripada aku....
Langsung takder nak cakap sokey ke,u welcome ke, 

bedebah punya mat koya..!!

Huh!! Sakit betul hati aku....

Tanpa membuang masa lagi aku terus menuju ke rumah baruku tadi.... muka ku dah ketat macam cuka,mana tak nya mood aku dah hilang disebabkan mat koya itu...

Haaaa... ni la anak saya,,,,,

Mari sini sayang,papa kenalkan  kamu dengan kawan-kawan kamu,papa dah pun berkenalan dengan mereka berempat ni....

Hai leysha... i’m rina,itu adeq, julia mas and lagi dua orang masih diluar belum pulang....
saya harap awak dapat sesuaikan diri disini nanti ok...

 tangan aku yang masih belum dilepaskan rina bergoyang goyang bersalaman dengan rina dan diteruskan adeq,julia dan mas....

meraka menceritakan serba sedikit tentang situasi dirumah mereka mengenai campuran jantina dan sebagainya....

awak jangan risau k.... walau pun kita tinggal sebumbung namun hanya tempat tempat tertentu je kita boleh bersama, terang rina dalam keadaan tenang...

yea leysha.... hanya dapur, ruang tamu,ruang  kat atas bumbung dan halaman rumah sahaja kita boleh berjumpa,tempat tempat lain semua dah ditutup oleh pihak falkulti atas permintaan kami.... terang adeq lagi....

rumah ini sangat besar dan luas,,, bilik saja dah 9 bilik... banglo 3 tingkat ini memang sangat sangat besar,kat tingkat bawah ada 4 bilik iaitu bilik julia,mas ,rina dan bilik study...

lagi 5 bilik di tingkat dua dan paling atas....iaitu bilik adeq dan bilik solat... dapur juga di tingkat dua selari dengan bilik adeq dan bilik solat,

manakala lagi 3 bilik di tingkat paling ats iaitu bilik reza,khai dan awak leysha....
jika leysha tak selesa leysha boleh tukar bilik  dengan adeq.... adeq yang nampak sangat baik memberi peluang pada aku untuk memilih...

aku hanya mampu mendengar dengan pura-pura kusyuk.... padahal dalam hati masih terbayang kat mat koya tadi,rasa marah masih membara bara kat mamat tu...

leysha faham kan sayang?? Dato’ bersuara...

yea papa.... sha faham....

okey sayang!!!  kalaw macam tu kami gerak pulang dulu ya.... 
jaga diri anak papa sorang ni... papa sayang sangat kat anak papa....

selesai bersalam dan pelukan papa, maksom dan pak mail  pun pulang.......



aku melambai-lambai tangan dengan hati yang sedeyh....


bersambung.....


                                                           gambar sekadar hiasan...





1 comment:

Ara Aliyara said...

jangan segan nak komen ya...